Prima mea vizita la templu Hindu

10 11 2011

Prima mea vizita la un templu Hindu a fost, surprizator, in Europa si oricat de mult am incercat sa citesc si sa inteleg inainte de a ajunge acolo, nu a fost indeajuns. Prima mea vizita la templu a fost destul de aproape de ceea ce imi imaginam. Practic am facut la fel cum am facut cu multe carti in copilarie…citeam 2 randuri si visam 10 minute la cum ar arata personajul respectiv sau cum s-ar desfasura actiunea. Si cam asa a fost.

Sunt multe lucruri de zis, dar un Top 5 lucruri de stiut despre o vizita la un templu Hindu ar arata cam asa:

– nu se consuma carne in ziua respectiva, pana la vizita;
– te descalti la intrare;
– saluti politicos si cu respect prin impreunarea palmelor, inclinarea capului si un simplu “Vanakkaam”;
– cuvantul care reprezinta cel mai bine “slujba” este – zgomot. mult zgomot.
– de retinut, mana stanga este considerata murdara, asadar majoritatea actiunilor cu mana dreapta!

Sunt multe de zis despre Tamils (vorbitori de Tamil, limba oficiala in Sri Lanka si Singapore) pentru ca eu am cunoscut personal doar Tamils, iar cei pe care i-am cunoscut eu sunt prietenosi, deschisi si sensibili. Pe scurt sunt niste oameni speciali.

Din ce am vazut la templu, religia hindu are o legatura extraordinara cu natura. Mi-a fost imposibil sa retin vreun nume de zeu, dar cel venerat saptamana trecuta a avut parte de niste ofrande considerabile -fructe, lapte si bani.
Saptamanal o familie are parte de un tratament special – nu am prins chiar scopul.

La final “priest” ofera tuturor participantilor cunoscutul “bindi” – acel punct din frunte. Un participat – unul din familia care a primit binecuvantarea – merge prin templu cu o tava pe care se afla “bindi” dar si un recipient cu un praf alb – cenusa de balega de vaca. Aceasta cenusa se aplica sub forma unei linii (thirunur), pe frunte si simbolizeaza faptul ca oamenii sunt constienti ca dupa moarte trupul lor va ajunge cenusa. Bindi reprezinta la femei situatia maritala – negru pentru femeile casatorite si rosu (sau alte culori) pentru cele necasatorite. Se aplica cu degetul inelar (de la mana dreapta evident), intre sprancene. Reprezinta punctul cald al corpului.20111031-024523.jpg

Am fost fericit cand mi-a fost oferita si mie tava cu bindi si thirunur.🙂

La final am mancat impreuna cu toti participantii. E important pentru cei de acolo sa zici sau sa incerci macar sa zici un cuvant in Tamil, dar nu este cerut. Nu e chiar super greu. Eu am invatat “Nandri” – multumesc si l-am folosit de fiecare data cand doamnele mi-au servit mancarea. De retinut, ca se mananca cu mana dreapta; insa cel mai probabil vor fi politicosi si va vor oferi o lingura. Asa cum am primit si eu, insa am refuzat-o. Nu e chiar atat de greu sa mananci cu mana, chiar daca la inceput a fost super ciudat, mai ales orezul si salata de fructe, dar parca da un plus de gust mancarii si “value” experientei in sine (si este apreciat de gazde).


Actions

Information

Leave a Reply

